X-Cryo behandlingar

X-Cryo terapi

Cryo terapi har använts sedan 1970-talet mot muskelvärk, spasmer, ledinflammation, diverse hudåkommor så som eksem, psoriasis, seborrisk keratos, återhämtning av skador och för allmän hälsa. Hjälper även mot stukningar, sträckningar, kronisk smärta, artros och är bra för att påskynda musklernas återhämtning. Nästan hela kroppen kan behandlas lokalt med Cryo terapi t.ex. rygg, knän, anklar, armbågar, handleder, nacke och ansikte.

Cryo Facial

En revolutionerande kyl behandling minus 20 till minus 60 grader som behandlar

-ålderstecken,

-ojämnheter,

-reducerar celluliter,

-ökar kollagenproduktion o elastin.

-tar bort svullnad under ögonen

-stramar upp ansiktet

-effektiv mot acne

-ökar blodcirkulationen.

Behandlingen görs 2 gånger i veckan de två första veckorna, sedan görs den 1 gång i veckan. Det rekomenderas att göra ca 6-10 behandlingar, resultaten blir bättre efter varje behandling. Perfekt att kombinera Cryo Facial med LED Facial.

LED Facial

Cryo LED mask har 6 olika färger som behandlar allt från ålderstecken till acne, LED behandlingen är helt smärtfri. Det rekomenderas att göra ca 6-8 behandlingar, resultaten blir bättre efter varje behandling.

Röd färg (~630nm)

Penetrerar ner till 8-10mm ner i huden, stimulerar fiberceller, förbättrar blodcirkulationen, stimulerar hudceller till att producera kollagen albumen hyperplasia och där med reducerar rynkor, stramar upp huden, ger mer elasticitet och lenare hud.

Blå färg (~415nm)

Penetrerar ner till ca 5mm, bra mot akne, dödar bakterier, förbättrar känslig och fet hy. Den ger lugnande effekt mot hudutslag och den uppstramar slapp hy.

Grön färg (~525nm)

Har anti-aging effekt, läker sår, tar bort rynkor och fina linjer. Förbättrar syreupptaget i cellerna därmed aktiverar funktionen av mikrocirkulation

i ansiktet.

Lila färg (~390nm)

Förbättrar lymfcirkulation, stärker proteinfiber i vävnaden och krymper stora porer. Den eliminerar rynkor och acne genom att accelerara blodcirkulationen och aktiverar därmed nybildning av hudceller.

GrönBlå färg (~490nm)

Perfekt mot acne, lindrar inflammation. Det grönblåa ljuset förbättrar acne och fet hy genom att justera produktion av sebum samt främjar syntes av protein och kollagen, aktiverar och främjar huduppstramning.

Gul färg (~450nm)

Förbättrar mikrocirkulationen och hjälper till mot ojämnheter i huden. Denna process inhiberar melaninproduktion därmed tar bort pigmentfläckar, fräknar och blemor.

Cryo terapi mot Alopecia/håravfall

Cryo behandlingen utförs med -60 grader, kylan aktiverar hårsäckarna som ligger i latent fas. Den stärker hårroten genom att krympa poren och förbättrar blodcirkulationen så det tillströmmar näring till hårroten. Aktiverar fibroblaster som stimulerar tillväxtfaktorerna.

Behandlingen är smärtfri, icke kirurgisk och effektiv mot alopecia. Rekomenderas 8-10 behandlingar som görs två gånger i veckan de två första veckorna, sedan görs den en gång i veckan. Underhållsbehandling görs efter 4 månader.